Promocja produktów w internecie

 

Internet to ogromne forum, na którym znaleźć można ludzi w każdym wieku, obu płci, dlatego jest to również doskonałe medium dla promowania produktów firmy. Daje ono bowiem możliwość stosunkowo taniego, a przynajmniej w porównaniu z produkcją spotu telewizyjnego, dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Z tego powodu staje się on obszarem, w którym swoje działania reklamowe podejmuje coraz więcej firmy, konkurencja w branży e-marketingu rośnie, jednak nie podejmowanie promocji w internecie może przynieść firmie duże straty i sprawić, że konkurencja zyska przewagę. Dlatego też warto zastanowić się na sposobami promocji produktów firmy w internecie.

Jest kilka możliwości, ku temu:

Kampania Adwords – bywa także nazywana kampanią linków sponsorowanych, wyniki wyszukiwania dzielą się na organiczne, czyli te zwracane przez wyszukiwarkę jako najtrafniejsze wyniki (dostać można się do nich poprzez pozycjonowanie strony) oraz na linki sponsorowane, czyli te, które wyświetlają się zaraz pod wynikami wyszukiwania oraz na końcu strony. Kampanie adwords podobnie jak pozycjonowanie buduje się w oparciu o słowa kluczowe oraz krótkie opisy oferty czy działania firmy – w zależności od konstrukcji kampanii.

Jednak, aby reklama wyświetliła się na samym szczycie wyników wyszukiwania nie wystarczy dobrze ją zbudować, należy jeszcze wygrać licytację z firmami konkurencyjnymi oferując najwyższą cenę za kliknięcie, jednak nie należy zbyt wysoko wyceniać kliknięcia bowiem wówczas firma szybko wyda budżet założony na kampanie. Istnieje także możliwość założenia budżetu dziennego kampanii, wówczas po „wyklikaniu” przez internautów określonej limitem dziennym kwoty, reklama przestanie się wyświetlać.

Promując produkt warto zastanowić się także nad kampanią produktową w ramach, której użytkownikowi po wpisaniu hasła związanego z danym produktem wyświetli się jego zdjęcie, cena, opis oraz informacja o sklepie, w którym można go kupić. Budowa skutecznej kampanii AdWords wymaga wiedzy i praktyki, dlatego najbezpieczniej jest zlecić ją specjalistom, którzy oferują prowadzenie takich kampanii, więcej na ten temat można dowiedzieć się na stronie – prowadzenie adwords.

Pozycjonowanie strony internetowej – jak pokazują badania największa liczba internautów odwiedza strony internetowe, które znajdują się na pierwszej karcie wyników wyszukiwania, dlatego warto zadbać by firma pojawiała się na najważniejsze dla niej hasła w tychże wynikach.
Pozycjonować stronę można w różny sposób, według słów kluczowych o dużej poszukiwalnmości, czyli takich które internauci często wpisują w wyszukiwarkę lub według słów o małej poszukiwalności, ale bardzo sprecyzowanych, jeśli internauta wpisuje takie zapytanie w wyszukiwarkę oznacza to, że poszukuje tej konkretnej rzeczy, a to oznacza, że trafiając na stronę jest spora szansa, że dokona zakupu. Frazy szczegółowe mają mniejszą poszukiwalność, a zatem i konkurencja jest mniejsza, toteż pozycjonowanie takich fraz najczęściej jest tańsze, jednak nie jest ono wskazane dla każdej branży.

To zaledwie dwie możliwości jakie daje internet w zakresie promowania produktów firmy, wśród innych należy wymienić kampanie banerowe, teksty sponsorowane w portalach branżowych, reklamy kontekstowe, reklamy typu AdSense, spoty na YouTube, prowadzenie fanpage na Facebooku czy profili na Instagramie, a najlepiej obu z nich. Możliwości jest naprawdę wiele, wystarczy wybrać te z nich, które najlepiej sprawdzą się w przypadku firmy o tym, konkretnym profilu działalności i które przyciągną najwięcej konsumentów zainteresowanych konkretnym produktem.

Post Author: w7tnh6

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *