Uncategorized

Jak się odżywiać prowadząc siedzący tryb życia?

Siedzący tryb życia jest udziałem wielu osób, które pracują w biurach. Niestety, bardzo często praca przed komputerem w praktyce oznacza bardzo niewielką ilość aktywności fizycznej w naszym życiu, a często także i nasza dieta w takiej sytuacji pozostawia wiele do życzenia. Dlatego też warto mimo wszystko wziąć pod lupę to, co jemy i w taki sposób komponować swoje posiłki, aby otrzymać optymalną wagę oraz dobre samopoczucie. Odpowiednia dieta dla zapracowanych może tak naprawdę bazować na kilku podstawowych zasadach, które mogą okazać się kluczem do sukcesu.

Czego unikać przede wszystkim?

Wiele osób bardzo nie lubi nieustannego sprawdzania kaloryczności potraw i zliczania spożytych kalorii w ciągu dnia. Jeśli jednak nie jesteśmy na diecie redukcyjnej, tylko po prostu chcemy wiedzieć, w jaki sposób zdrowiej się odżywiać- wcale nie musimy tego robić. Aby mieścić się w dziennych limitach kalorii w praktyce najważniejsze to unikać tych produktów, które są prawdziwymi bombami kalorycznymi. Na pierwszym miejscu w tej kategorii znajdziemy oczywiście dania kuchni fast food oraz dania, które są przygotowywane w głębokim tłuszczu. Niestety, mając przerwę w pracy oraz dysponują restauracją typu fast food za rogiem, bardzo kuszącą opcją wydaje się być korzystanie z menu tam dostępnego- szybko jednak zauważymy, że kuchnia ta przyczyni się do wzrostu naszej wagi, wzrostu poziomu cukru, a także cholesterolu. Lepiej więc samodzielnie przygotowywać sobie posiłki do zjedzenia w pracy lub też wybierać inne restauracje, z kuchnią bardziej domową.

Jak się odżywiać i kontrolować swoją wagę?

Kolejnymi kalorycznymi potrawami są oczywiście słone przekąski oraz słodycze. Siedząc wiele godzin przed komputerem możemy odczuwać pokusę związaną z tym, aby po takie właśnie produkty sięgać. Niestety, nie są one wskazane, dlatego najlepiej od razu zastanowić się nad ich zdrowszymi zamiennikami. Jeśli bardzo mocno chce się nam czegoś słodkiego- zamiast kalorycznych wafli z czekoladą, orzechami i karmelem możemy wybierać batony fitness czy też batoniki oparte o musli. Są zdrowsze i mniej kaloryczne. Ciekawą przekąską są też suszone owoce, które również są słodkie. Jednak bezkonkurencyjną przekąską, która jednocześnie ma mało kalorii i jest zdrowa są warzywa i tych w naszej diecie powinno się znajdować najwięcej. Ciekawą opcją może być też pieczywo chrupkie lub wafle ryżowe.

Potrzebujesz pomocy w opracowaniu diety? Zobacz https://projektzdrowie.info/diets/dieta-dla-zapracowanych/

Organizacja to podstawa

Bardzo ważne jest, aby planować swoje codzienne posiłki. Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest jedzenie co około 3 godziny, co oznacza, że do pracy trzeba trochę tego jedzenia zabrać. Zazwyczaj, jeśli nie zaplanujemy co będziemy jedli w ciągu dnia- już w połowie dniówki podczas przerwy udamy się do sklepu, a nasze wybory w postaci bułek, drożdżówek i innych łatwo dostępnych przekąsek mogą nie być najszczęśliwsze. Robiąc więc weekendowe zakupy zastanówmy się nad jedzeniem na cały tydzień, także tym, które będziemy chcieli zabierać ze sobą do pracy.