Uncategorized

Oferujesz usługi sezonowe? Dowiedz się jak je wypromować!

Usługi sezonowe lub produkty, które tylko w określonych porach roku, ba nawet jedynie w określonych dniach, znajdują największy popyt, to branże szczególnie trudne marketingowo, cała trudność leży bowiem w tym, aby tak skonstruować strategię reklamową by nie obciążała ona budżetu a przynosiła zamierzone rezultaty. Oto kilka podpowiedzi, jakie działania powinny podejmować firmy prowadzące działalność sezonową.

Przykładem działalności sezonowej mogą być usługi ogrodnicze, czy produkcja kartek walentynkowych, bądź zniczy – choć znicze mają zbyt przez okrągły rok, to jednak wiadomo, że w końcówce października i początkach listopada popyt na nie jest największy, dlatego też działania reklamowe powinny być tak skonstruowane, aby ich nasilenie miało miejsce właśnie w czasie gdy cieszą się one największym zainteresowaniem, oto rozwiązania, które można wykorzystać do tego celu.

Promocja na bilbordach w dużych miastach – warto pomyśleć nad reklamą lokalną za pomocą bilbordów na ulicach miast, jak pokazują badania, to właśnie informacje dostrzeżone na bilbordach są najlepiej zapamiętywane przez klientów, dlatego też zarówno firma ogrodnicza, jak i hurtowania zniczy czy gadżetów walentynkowych powinny pomyśleć nad tego rodzaju promocją. Warto zacząć ją z pewnym wyprzedzeniem, jednak nie może być ono zbyt duże. Firma ogrodnicza może zacząć reklamować się już w marcu, kiedy przyroda budzi się do życia i osoby, które chcą zlecić profesjonalne planowanie ogrodu, będą szukać kogoś, kto zrobi to dla nich. Hurtownia zniczy powinna rozpocząć promocje w październiku, zaś producent gadżetów walentynkowych w końcu stycznia.

Kampania Adwords – kampania Adwords jest doskonałym rozwiązaniem dla firm, które prowadzą działalność sezonową. Jest to reklama internetowa, która wyświetla reklamę firmy w momencie gdy potencjalny klient wpisze w wyszukiwarkę słowa kluczowe, związane z działalnością firmy oraz wybrane przez firmę. Kampania daje w zasadzie natychmiastowe efekty, zaraz po jej uruchomieniu (oczywiście o ile została dobrze skonstruowana, dlatego czasem lepiej skorzystać z usług profesjonalistów – zobacz ofertę na adwords) użytkownicy Googla zobaczą reklamę firmy. Jest to dobry sposób dla firm, które stawiają na reklamę w internecie, bowiem w przypadku pozycjonowania, jest to długotrwały proces i na efekty trzeba czekać nawet pół roku, zaś AdWords dają je natychmiastowo. Ciekawą opcją zwłaszcza dla zakładów produkcyjnych i hurtowni będzie możliwość prezentacji swoich produktów w postaci grafiki, co z pewnością przyciągnie dodatkowo wzrok klientów.

Reklama na Facebooku – ta forma reklamy ma sens jeśli firma miała wcześniej fanpage i jest on aktualizowany i prowadzony na bieżąco, w innym przypadku raczej zaszkodzi niż pomoże. W okresie szczególnie dużego ruchu, gdy nadchodzi sezon na wyroby i usługi firmy warto pomyśleć również nad uruchomieniem reklamy na Facebooku, co zwiększy szansę, że klient trafi na stronę firmy oraz dokona zakupów tudzież zamówi usługi.

Istnieje wiele form prowadzenie marketingu dla firm działających sezonowo, jednak działania te powinny być podejmowane z rozwagą, podobnie jak w przypadku każdego biznesu powinny być dostosowane do potrzeb i zainteresowań klientów, powinny trafiać do określonej grupy odbiorców, a medium przy tym wykorzystywane powinno być dostosowane właśnie do tego rodzaju usług. Jednak w przypadku usług sezonowych należy bardzo rozważnie planować budżet i zwracać szczególną uwagę na terminy przeprowadzania kampanii reklamowej, niewielki sens ma bowiem reklamowanie zniczy w marcu, walentynkowych serc w listopadzie, czy usług ogrodniczych w grudniu. Warto zatem tak zaplanować budżet reklamowy, aby największe wydatki firma ponosiła na reklamę w przededniu okresu kiedy jej usługi i produkty cieszą się największym zainteresowaniem, dzięki temu możliwe jest stworzenie racjonalnego budżetu reklamowego, a firma osiągnie największe efekty z właściwie zaplanowanej reklamy.