Uncategorized

Cel: wygodne biuro

Każda firma potrzebuje własnej siedziby, w każdej potrzebne jest też biuro. Początkujący przedsiębiorcy często na potrzeby biura aranżują pokój w mieszkaniu, jednak wraz z rozwojem przedsiębiorstwa konieczne często staje się zatrudnienie asystentki szefa czy też nowych pracowników. Niezależnie od tego czy jest to firma usługowa czy zakład produkcyjny – każda działalności potrzebuje biura. Dziś podpowiadamy na co zwrócić uwagę przy wynajmie biura.

Lokalizacja

Lokalizacja biura to jeden z pierwszych elementów, jakie warto wziąć pod uwagę planując wynajem biura. W zależności od potrzeb firmy biuro może znajdować się albo w centrum miasta, aby klienci i pracownicy łatwo mogli się do niego dostać, albo w prestiżowej lokalizacji nie tylko w centrum miasta – dzięki czemu firma jest postrzegana jako przedsiębiorstwo dobrze radzące się na rynku. Czasem lepszym rozwiązaniem jest biuro poza miastem, za to w pobliżu magazynu czy hali produkcyjnej. Zakłady przemysłowe planując swoje budynki zlecają w projektach także przestrzenie biurowe.

Powierzchnia

Kwestią nie mniej ważną jest także odpowiednia powierzchnia biurowa. Wynajem biura dokonywany jest w pewnym momencie rozwoju firmy, wielu przedsiębiorców decyduje się na lokale, które w tym konkretnym czasie spełniają ich oczekiwania, tymczasem dobrym pomysłem jest wzięcie pod uwagę przyszłego zapotrzebowania. Jeśli firma ma się rozwijać prawdopodobnie będzie zatrudniała coraz liczniejszą kadrę, a to oznacza więcej stanowisk pracy, a także obowiązek posiadania większej liczby toalet. Wynajmując biuro warto myśleć perspektywicznie, aby nie musieć zmieniać lokalu co 3 – 5 lat.

Opłaty

Wynajmując biuro warto też zwrócić uwagę na kwestie opłat: czy są one wliczone w czynsz, czy też przedsiębiorca będzie dodatkowo musiał opłacać media lub ponosić inne wydatki. Przy tej kwestii warto też dowiedzieć się kto ponosi koszty ewentualnych napraw czy leżą one po stronie najemy czy wynajmującego.

Parking

Jeśli działalności firmy polega na spotkaniach z klientami, to należy założyć, że wielu z nich będzie na spotkania przyjeżdżać samochodem, dlatego wynajmując biuro warto też zatroszczyć się o parking. Jest to ważny element także dla pracowników. Osoby, które poruszają się z tych czy innych względów samochodem mogą nie przyjąć oferty pracy, jeśli wiązałoby się to z codziennymi kłopotami z zaparkowaniem pojazdu. Właśnie dlatego kwestia parkingu, a najlepiej parkingu przypisanego do konkretnego lokalu jest tak ważna i nie należy jej pomijać.

Szukasz więcej informacji? Odwiedź https://www.herbewo.krakow.pl/blog/wynajem-biura-na-co-zwrocic-uwage-7-waznych-kwestii/

Dodaj komentarz