Jak pokazują badania część konsumentów przyjmuje bardzo nieufną postawę wobec reklam, dlatego też świadomie omijają np. klikanie linków w reklamy w wyszukiwarkach czy też banery reklamowe na stronach internetowych. Mający tego świadomość marketingowcy często decydują się na działania reklamowe oraz promocyjne, które nie kojarzą się klientom wprost jako forma reklamy czy promocji, oto kilka sposobów z jakich korzystają specjaliści do spraw marketingu:
-
Umieszczanie profilu firmy w stronach będących wyszukiwarkami usług (przykładem takiej strony jest – www.wycenione.pl). Klienci poszukujący usług w danym mieście trafiają na taką stronę i dzięki niej mogą odnaleźć ofertę danej firmy, a nierzadko również porównać cennik jej usług z cennikami innych firm. W klientach budzi to zaufanie, bowiem mogą sprawdzić ceny, a firma w ich oczach staje się rzetelna, nie głosi bowiem haseł „najtańsza na rynku”, ale pokazuje to poprzez swoją ofertę. Jest to zatem przykład działania marketingowego, które z jednej strony pozwala na dotarcie do klienta stricte zainteresowanego daną ofertą, z drugiej natomiast pozwala na propagowanie oferty danej firmy.
-
Pozycjonowanie strony www – jak pokazują badania internauci nie postrzegają pozycji strony internetowej w kategoriach działań marketingowych czy reklamowych. Często nie mają oni świadomości, że pozycja strony jest wynikiem działań specjalistycznej firmy, której płaci się za to, by strona na określone słowa kluczowe pojawiała się na pierwszej karcie wyników wyszukiwania. Zdarza się także, że internauci świadomi, że pierwsze linki w wynikach wyszukiwania to reklama, świadomie je pomijają klikając w tak zwane linki z organicznych wyników wyszukiwania. Zdarza się nawet, że jeśli strona wyświetla się jako reklama i jednocześnie na pierwszym miejscu w wynikach organicznych, to wybierają oni link z wyników organicznych. Poza tym firmy znajdujące się w tak zwanym TOP10, są przez internautów postrzegane jako firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej, rzetelne i zaufane.
Jak widać marketingowcy poszukują wciąż nowych rozwiązań na promowanie usług czy produktów firm, dla których pracują. Pojawia się coraz więcej możliwości tego typu promocji, która przez klientów nie jest postrzegana jaka reklama. Przedstawione powyżej sposoby, to jedynie dwie wybrane opcje, jest ich jednak znacznie więcej, wszystko bowiem zależy od kreatywności specjalisty do spraw marketingu, dla którego przecież najważniejsza jest sama sprzedaż, a nie to aby bombardować konsumentów reklamami firmy.